Livet går just nu i 380 km/h, eftersom precis ALLT är nytt! Nya rutiner med skalskydd, rättssäkerhet, förvaltningslag, utlänningslag, MYCKET landsinformation att plugga in, nya kollegor, komma ihåg matlåda (iofs inte nytt, men på nya jobbet är det inte bara att kuta upp till det gyllne arschlet om man glömmer maten..), komma ihåg namn…. Och alla nya språk! Turkmenska, arabiska, kurdiska…

Så jag orkar inte riktigt blogga. Eller läsa, för den delen. Jag förstår folk som bara läser Metro på pendeln, för mer avancerad läsning än så orkar jag bara inte. Jo, lite i ”Män kan inte våldtas” och ”Mästaren och Margarita” har det oxå blivit. Jag orkar hämta bokreabeställningar (återkommer med lista), bli lite frustrerad över alla nya böcker som bara skriiker efter att bli lästa och att sen däcka med en dumle-klubba framför Roomservice.

Men herregud, så roligt det är! Jag ska bara skaffa mig en övernattningslägenhet, så att jag orkar mer än bara jobba, sova och göra matlåda. Typ att umgås, läsa böcker och typ leva lite.

