Just nu är det rätt bedrövligt tyst i den här boklådan, faktiskt.

Igår startade jag inte ens datorn när jag kom hem. Att läsa innan jag somnar är inte att tänka på, kudden hinner slå mig medvetslös innan jag hinner ta upp en bok, ens. Det här med att ens läsa andra bloggar är knappt att tänka på, kanske att jag vågar stjäla mig ett par minuters slösurfande nån kväll när jag är mindre trött…

Klockan ringer 04.35 varje morgon och jag är oftast hemma strax innan 18.30. Och då har jag ”bara” hunnit med 18 minuters flex under dagen. Jag visste iofs att det skulle bli tidiga morgnar när jag tog det här jobbet, men att jag skulle vara så här trött hade jag inte planerat.

Om ca snart börjar jag dock veckopendla och då hoppas jag att ordningen återställs. Har hittat en liten söt lägenhet som jag förhoppningsvis får tillgång till redan nästa vecka. Då får jag cykelavstånd till jobbet, fransk balkong och min så hett efterlängtade nattsömn (my goodness, hur ska det gå om jag blir förälder en vacker dag, jag kommer ju att behöva kärlekslyan för att sova ut emellanåt 😉 )

Förutom ynk och gnäll vad gäller sömn, så är livet faktiskt ganska snällt. Glasspremiären gjordes t.ex i söndags och jag konstaterade häromdagen att jag har råd att åka på Bokmässan i höst -det ni 🙂

Men vi hörs mer när jag har vaknat, ska vi säga så?

