Hos Böcker med mera läser jag att programmet för årets bokmässa har kommit. 25-28 september i Göteborg brakar det loss!

Gah! Jag ska ju dit! Skyndaskyndar mig att beställa programmet och blir genast lite stressad över hur jag ska hinna med allt och få ihop det praktiska; ska jag välja några seminarier; vilka ska jag i så fall välja; ska jag bo över eller åka hem samma dag; vart ska jag bo om jag ska bo över; går det något boktåg och vad kostar saker? Och vilken dag ska jag åka dit? Sen förstår jag efter lite runtläsande att det gäller att vara ute i god tid, vandrarhemsrum försvinner rätt fort och då ökar stressen bara. Fast sen är det sovadags och jag får ta tag i problemen när jag vaknar istället (läs: idag söndag).

Mest troligt åker jag ner lördag 27/9. Ingen semesterdag går åt, mässan är öppen för oss vanliga dödliga hela dagen och jag har en hel söndag på mig att ta igen mig innan nästa vecka drar igång igen. SJ visste än inget om något boktåg, eller snarare när något sådant skulle avgå och vad det skulle kosta, men det känns som det mest lockande alternativet. Sova hemma är alltid ett hett alternativ… Väntar nu med spänning på seminarieprogrammet!

Ska ni åka till bokmässan i år? Hur tänker ni göra?

Och ska vi träffas? Hos Bokbabbel (som kommer att BO i Götet under bokmässan, lyckans ost 🙂 ) pågår diskussioner om en bloggträff på mässan, vilket jag tycker är en ytterst sympatisk idé.

