Båda förra helgen och denna har de skrikit åt mig. De har vrålat och gestikulerat och jag har helt enkelt känt mig tvungen. Att ta med de hem. Böckerna, alltså. Suck 🙂

Förra helgen hade en av stadens antikvariat bokbord på torget och jag fritog då

Den här helgen upptäckte vi att det antikvariat i vars skyltfönster De åtta årstidernas folk stod ägs av folk som bor i samma hus som oss och det förlängde förstås vårt besök. På egen hand hittade jag Mot fyren av Virginia Woolf och Och solen har sin gång av Ernest Hemingway och efter att att ha pratat om mitt nyväckta intresse för Mellanöstern, så plockade ägarinnan fram Tusen och en timme av Hans Granelid, en reseskildring från -76 från Irak, Egypten och Israel, som jag heller inte kunde motstå.

Och dessutom klickade jag hem En halv gul sol, Rensa i röran med feng shui och De papperslösa och de aningslösa av Kristina Mattsson från Adlibris. Som om jag inte hade olästa böcker redan.

Men nu får det vara nog. Nu råder helt köpstopp! Inga fler böcker får inköpas den här sommaren. Ja, förutom de till Pocket och Prassel, förstås, men inga till min egen bokhylla. Bibblan får flitigt nyttjas, men inga bokhandlar, inga antikvariat eller boklådor. Skulle jag mot förmodan bli indragen till något sådant, så är det hörselkåpor som åker på! De pengar som jag sparar går till bokmässefonden istället!

