Har man inte koll på sina grejer, då får man skylla sig själv, alltså.. I veckan fick jag en moochförfrågan från en tjej i Tyskland på Ya-ya-flickornas gudomliga hemligheter. Eftersom man får fler poäng om man skickar böcker utomlands och därmed kan moocha fler böcker av andra, så var det självklart. Men vart var boken? Inte i högen där jag har böckerna som är reggade på Bookmooch. Inte i bokhyllorna vid datorn. Inte nedanför datorn där det ibland kan ligga böcker. Inte i bokhyllorna i vardagsrummet och inte vid sängen. Det kan väl inte vara så att…eller kan det? Johodå: för ett par veckor sedan frisläppte jag samma bok via Bookcrossing. Hoppsan.

Nåja. Jag vill ju trots allt ha mina moochpoäng, så för hundralappen drygt är nu Ya-ya-flickorna på väg hem till mig från CDON. Annandag midsommar har nämligen inte så många IRL-bokhandlar öppet i den här stan. Åhléns var den enda och där fanns den ju förstås inte. CDON var för övrigt den enda nätbokhandeln (som jag hittade) som hade boken på lager, dessutom. Dagens i-landsproblem, alltså 😉

Investeringen i ny bok+frakt till Tyskland hoppas jag i slutändan ska ge mig ett par tre böcker till, gratis hemskickade via Bookmooch (och jag hoppas tjejen som får boken har vett att uppskatta den ;)). Visst hade jag kunnat neka henne moochningen och helt enkelt säga sorry, den här har jag inte längre i min ägo, men nej, jag vill ju kunna moocha mera 😀

Efter att jag till slut hade fixat allt det här, så fick jag fick belöningssurfa runt på Bookmooch. Jag hoppas att jag får James Freys A million little pieces från en amerikansk tjej. Hoppsan!

Och sen har vi skaffat oss stenkoll på vilka böcker som finns på Bookcrossing och vilka som finns på Bookmooch…

