Ojoj, jag har verkligen inte hunnit med bloggandet den senaste tiden. Jobbet har varit galet intensivt: övertid i mängd, tjänsteresa och en hysterisk fredag för att göra klart allt i tid. För att kunna gå på semester!

Visserligen har jag ”bara” tagit ut två veckor, men det är två veckors Betald Ledighhet och därmed min längsta betalda ledighet sedan 2001!

Jag känner mig väldigt priviligierad som kan vara ledig sommartid. Inget sommarjobbande. Inget ångestande för avsaknad av sommarjobb. Utan semester. Betald! JAG har förtjänat OCH intjänat den här ledigheten och jag har valt period att vara ledig (d.v.s arbetsbelastningen avgör inte när jag kan få ledigt, utan jag fick välja HELT själv). DET är lyx i min värld!

Jag har semester!! Fast, faktiskt inte förrän imorgon, idag är det fortfarande vanlig helg. Så imorgon är min Första Semesterdag. Det skall med jordgubbar hedras 🙂

