Jag bad Hemlige Arne avslöja sig häromdagen och det lovade hen att göra, men inte utan att jag skulle gissa först. De ledtrådar jag har är en avsändaradress i de sydskånska delarna av landet och ett namn från ett mail. Jag vet oxå att hen är förtjust i scrapbooking och är pysslig nog i övrigt att spontantematisera paket.

En titt på de andra bloggar som varit med i Pocket och Prassel ger direkt vid handen att det inte är Martina på Ett hem utan böcker eller Lisa på Mitt lilla hus, eftersom de bor i precis motsatt ände av landet (Martina avslöjade dessutom att hon har varit Lisas hemlige bokvän, så hon är dubbelt borträknad 😉 ).

Emm på Läsdagboken, Hundöra, Kerstin, Erica och *Malin* bor oxå på fel ställe. Marika trodde jag länge att det var, att döma av den lilla dannebrogen på hennes blogg. Sedan läser jag lite och ser att hon bor i Götet, och det ligger ju inte i Skåne. Inte heller tror jag att det är tigern på Ord. Caveat Lector och Ex Libric Cia har inte uppgett var de bor, men jag tror inte att det är de heller. Mest för att de helt enkelt inte känns rätt. Och Camilla har förvisso ett vackert namn, men det var inte samma namn som i mailadressen, så jag tror inte att det är hon heller.

Näej, jag tror att det är personen bakom litteraturum som är min hemlige bokvän. Anledningen till detta är att jag i hens egna svar på frågorna till pocket och prassel såg att hen letar efter en bok av Ninni Holmqvist. Alltså drar jag slutsatsen att hon gillar Holmqvist. I ett av mina paket fick jag Enhet av samma författare, eftersom Hemlige Arne hade gillat den boken.

I min så kallade analys har jag alltså litat på att både avsändarens postadress och namn i mailadressen har varit korrekt uppgivna och sedan låtit den högst ovetenskapliga känslan styra mig till en (kanske?) kvalificerad gissning. (har jag gissat fel, så vet ni att jag kommer att bli en fruuuktansvärt värdelös privatdeckare 😉 )

Hur står sig min gissning mot den så kallade verkligheten, Arne? Har jag gissat rätt?

