Nu när vi flyttat klart (eller iaf burit de flesta sakerna från Gamla lägenheten till Nya), så är det dags att ta tag i Bokmässeplaneringen. Dumma dumma SJ kör bara Bokmässetåget på torsdag och fredag -varför inte köra även på lördag när så kallade vanliga människor skulle kunna åka? Nähej, under helgen får man allt åka på vanligt inköpta biljetter med ordinarie tåg! Vilket gör att jag som åker med Stockholmståget inte kommer till Götet förrän 11.15! Vid närmare eftertanke blir nog dagen tillräckligt lång och intensiv ändå om jag kommer vid lunch…

De seminarier jag vill gå på är

  • ”Litteraturen och hemliga polisen -motståndets estetik 11-11.45 (hinner jag nog knappast…)
  • ”Fiktion och verklighet” med Tomas Bodström och Liza Marklund 12-12.45 (krockar med TVÅ intressanta miniseminarier)
  • Susanne Brögger 13-13.45
  • Denise Mina 14-14.45

De miniseminarier jag vill gå på:

  • ”Men inte om det gäller din dotter” av Jan Guillou 12-12.20
  • ”Med högklackade skor i Sibiriens snö” av Sandra Kalniete 12-12.20

De två ovanstående är de jag tycker verkar mest intressanta där på lördagen (av de som jag hinner med, vill säga…) Åsså krockar de!! Hur delar jag på mig på bästa sätt? Blä.

Nedanståendeminiseminarier vill jag oxå gå på:

  • ”Förvandlingar och återkomster” 15-15.20
  • ”Ers majestäts olycklige Kurt” 16-16.20
  • ”De tio bästa SF-romanerna: En kanon i vår tid” 16.30-16.50

Men jag vill oxå lyssna på Fredrik Paulun om sanningen om GI 14.30-14.50 (ingår i hälsosatsningen på mässan).

Priset för seminariekortet på lördagen är 875 kr och för miniseminarierna 525 kr. I avgiften för korten ingår entrén till utställningen på lördagen..

Jag har dock inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa kort till BÅDE seminarierna och miniseminarierna. Just nu lutar det åt miniseminariekortet, eftersom det av de ”stora” seminarierna egentligen bara är Denise Mina som lockar och hon känns inte riktigt värd 875 kr, faktiskt..

Ska du på Bokmässan? Hur går det för dig med planerandet? Ska vi sammanstråla någonstans för en bloggdrink? Det vore kul att träffa andra boknördar 🙂

