Paket nr 2 från min hemlige bokvän var klockrent även denna gång! Däri fanns två (2!!) chokladkakor från ett av mina absoluta favoritmärken Green&Black’s: Dels Maya Gold (mörk choklad med apelsin och kryddor) som jag ätit tidigare (och älskar!) och sedan Mint (mörk choklad med mintfyllning) som jag inte ätit tidigare. Som om min hemlige bokvän hade vetat detta, så hade hen lagt ner en mindre kaka av Maya Gold och en stoor kaka av Mint. Jag smakade nyss en bit Mint och det var hiimmelskt.

Däri fanns oxå Beautiful lies av Lisa Unger. Jag har inte hört talas om författaren tidigare och det skall, enligt min hemlige bokvän, vara en bok som sägs mana till eftertanke. Min hemlige bokvän hade läst den på svenska och gillat den och så köpt den på engelska till mig! Jag blir så glad 🙂

Det här var ett perfekt höstpaket: lyxigt god choklad och en (för mig) sprojlans ny författare! Vem vill inte ha dåligt väder, en soffa och en filt med det sällskapet 😉

Tusen tack, hemlige bokvän!!

Uppdatering: Det visade sig finnas en överraskning i boken, nämligen ett jättevackert magnetbokmärke! Jag som precis funderade över hur jag skulle sluta göra hundöron i böckerna jag läser och här har jag ju en lösning (har haft magnetbokmärken tidigare oxå, men de är inte riktigt återfunna efter flytten än…) Tack igen 🙂

