Jobbet tog mig till Sthlms central igår fram och åter. Reselektyr på uppvägen var Hemlös: med egna ord  och när jag ändå skulle sitta och vänta i nästan en timme, så tänkte jag se om jag kunde söka upp en försäljare av Situattion Sthlm. Jag har ju aldrig köpt tidningen, fast jag har varit på centralen otaliga gånger! Eftersom boken var så bra, så ville jag ju se var de hade publicerats första gången! Hemlös… är av de böcker som har berört mig mest på senare tid. (Jag har ägnat en hösttermin åt bostadslöshetesproblematiken, skrivit, tänkt och tyckt om hemlösa, så frågan ligger mig redan varmt om hjärtat).

Efter att ha frågat mig fram, så hittade jag så småningom en försäljare. Som dessutom visade sig ha skrivit ett inlägg i boken! Alltså, en författare träffar man ju inte varje dag, så jag passade på att framföra mitt varmaste beröm för boken och, lite fräckt, fråga om en autograf. En chansning, man vet ju aldrig… Men han tog villigt fram sin penna och plitade! Jag blev skitglad 🙂

Nästa gång jag är i Sthlm ska jag se om jag har tid att leta upp Hornstull där en av mina favoritförfattare i boken säljer..och se om jag kan få hans autograf oxå!

Återkommer med ett separat inlägg om boken!

