Det har varit paus för tjänsteresa till Lapphelvetet här i bloggen. Jag har bott på bästaste bästaste hotellet i finfina staden Umeå (åh, min barndoms stad!), varit inhyst på en avdelning med väldigt gulliga människor och puttrat omkring och småmyst både på jobbet, i stan och på hotellet (som hade lobbymusik som gjorde att man…ville bo där. I lobbyn, alltså). I Ume har jag inte varit på säkert sju år och jag hade glömt hur fin den staden är! Det doftade Norrland, folk pratade som de ska och jag kände mig överlag bara så himla bekväm! Så ska ni på tjänsteresa någon gång, så tycker jag att ni ska åka till Umeå! 😉

Och jag råkade frita några böcker oxå…jag undrar om det var så bra att gå från totalt köpstopp till vidöppen plånka…kanske ska införa köpstopp igen?

På Lagerhaus i Umeå hade de halva priset på vad jag tror var de böcker som hade stått längst fram i hyllorna (och som folk alltså hade bläddrat en del i och jag kom till kanonpris över:

Sedan fick jag tillbringa ett par timmar på Arlanda och råkade, hoppsan, slinka in på Pocketshop. Det är en FARLIG butik, I tell you! Ut med mig fick följa:

Så det här har varit en lyckad resa på så många sätt 😉

