Vilken final! Fantastiskheten ringde mig och sa att brevlådan är full av ett jättepaket till dig från din hemliga bokvän. Och vilket jättepaket! Jag öppnade det och såg två böcker och flera mindre paket! Vad är detta? Det här kan inte vara ett pocket och prassel-paket? Det här är ju för mycket!

Jag plockade ut flera kryddpåsar: kummin, kanel, nejlikor, pepparkakskryddor… flera recept på afghansk (!!) mat som verkar jättespännande och omgående måste testas och två (!) pocket. Jag har länge velat läsa mer böcker om/från mellanöstern och det hade verkligen min bokvän tagit fasta på: Saffransköket av Yasmin Crowther och Samira och Samir av Siba Shakib. Temat var kryddor, vilket var helt klockrent! Och jag håller med dig, hemlige bokvän, det är ett väldigt passande tema när det börjar lacka mot jul.

Som om detta inte vore nog, så fanns ytterligare tre små paket, fint inslagna i julklappspapper. Som jag inte får öppna innan jul, enligt instruktionen!!! Aaaaahh!! Jag kommer att ställa dem väl synligt, så att jag kan se, sukta och längta till jul och SLÄNGA mig över dem! Jag har vänt, vridit, klämt och känt på dem, så kanske nöter jag hål på omslagspappret 😉

Det här var ett helt fantastiskt paket! Vilket ljus i höstmörkret! Tack! Tack! Tusen tusen tack!!

