Eftersom det var så många deltagare i Pocket och Prassel 2.0 har det känts övermäktigt att börja försöka lista ut vem det var som var just min hemlige välgörare. Jag har helt enkelt inte mäktat med att läsa igenom alla bloggar och försöka gissa. Men så satte jag mig en kväll med den lista som En bok om dagen hade gjort och började läsa. I och med PoP 2.0 så har jag upptäckt att ett par nya läsare har kommenterat mina inlägg och när jag sitter och läser, så läser jag det här:

/…/Alla andra bestyr skulle så klart också hinnas med. Bland annat “Jakten på den hemliga ingrediensen” till temapaketet i Pocket & Prassel version 2.0  som tog mig runt på diverse affärer ännu en dag. Den jakten har ännu inte nått sitt slut men jag börjar skönja en ände. Nu tror jag att jag kanske får tur tills nästa cykeltur runt stans affärer. -) /…/ (min kursivering)

Temat för paketet var ju kryddor med bland annat en speciell kryddblandning som visst var lite klurig att få tag på…skrev den då hemlige bokvännen. HA! Avslöjad!! Min hemlige bokvän är Annbookworm!

Jag fick dessutom tillåtelse av den nu inte så hemlige bokvännen att öppna de tre små julklappspaketen som fanns med i det sista PoP-paketet! Yes, äntligen! En väldigt okvalificerad gissning, innan jag öppnade paketen var att de skulle innehålla någon typ av choklad (ett platt, väldigt chokladkakeliknande paket), någon typ av te (ett paket med mjukt liksom löste-påsekänsla) och ett hårt paket som rasslade som jag trodde kanske skulle innehålla typ chokladdoppade kaffebönor.

Det visade sig att jag hade ett (1) rätt av tre (3) möjliga. Hon fortsätter att överraska, även sedan hon är avslöjad, min bokvän! Paketen innehöll After Eight Anytime (som jag aldrig har sett förut, men som är förfööriskt goda!!) och en After Eight-chokladkaka (och jag ÄLSKAR ju kombinationen choklad och mint!). Det tredje paketet, som jag hade gissat skulle innehålla te innehöll något heelt annat. Och mycket bättre: två Tupperware-kryddburkar!! Superläckra och de kommer väl till pass till mina nya kryddor! Jag gillar Tupperware för att de är så hållbara och har länge tänkt att köpa fler kryddburkar till bland annat just kanel. Nu behöver jag ju inte det!

Tusen tusen tack igen, Ann! Du har verkligen förgyllt min höst! Jag har verkligen hoppat runt och dansat när jag har fått dina paket -du har gjort mig jätteglad!

Fantastiskheten tackar dessutom för att du lät mig öppna paketen nu, då jag är lite lättare att umgås med när jag inte sitter och pillar och klämmer och känner på paketen 😉 Så nu har du gjort två människor glada 🙂

Tack igen!!

