Jag antar en utmaning från Annbookworm:

Reglerna är:

  1. Publicera reglerna på din blogg.
  2. Svara på sex 8-sakerna.
  3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram

  1. Simon och Thomas
  2. Roomservice
  3. Singelmammorna
  4. Cityakuten
  5. Babel
  6. En bok en författare (SVT)
  7. Äntligen hemma

8 saker jag gjorde igår:

  1. Delade en Grand Reserva med Fantastiskheten
  2. Fattade beslut enligt utlänningslagen
  3. Diskuterade dopets funktion i Svenska Kyrkan vs frikyrkorna
  4. Aktbilagerade (sysselsättningen från helvetet!)
  5. Nynnade på Jakob Hellmans Hon har ett sätt
  6. Skrev önskelista
  7. Låg i soffan och läste tidningen
  8. Åt hiskeliga mängder potatis

8 saker jag ser fram emot:

  1. Jul i Köpendanmark
  2. Lust och ork att blogga om de böcker jag läst ut
  3. Middag på ny restaurang i stan med arbetskamrater och respektive
  4. Prejul hemma i lapphelvetet
  5. Färdigmålade och -ihopsatta köksstolar
  6. Att läsa Ett annat liv av P O Enquist
  7. Vår och SOLLJUS!
  8. Dagar med tid och lust att långläsa

8 favoritrestauranger:
Oj! Jag äter verkligen inte ute tillräckligt ofta för att ha skaffat mig många favoritrestauranger. Men vi ger det ett försök.

  1. Subway (restaurang vet jag inte, men matställe iaf. Mycket bra mackor!)
  2. Taj Mahal (tror jag den hette) i Umeå. Svingott indiskt käk!
  3. Ett café i närheten av (eller i?) teatern i centrala Uppsala (med fantastiskt goda spare ribs).
  4. En pytteliten restaurang inte mycket större än ett hål i väggen i Randwich, Sydney, Oz, med den godaste thaimat jag har ätit. Och billigaste.
  5. Platå i Linköping. Jag gillar konceptet välj kött, välj stekning, välj potatisbaserat tillbehör och vi ordnar. Det har de på Platå. Och Gott Kött! Rekommenderas!
  6. Paus i Norrköping, där man kan plocka ihop sin egen salladskombination (av MASSOR med tokfräscha råvaror.
  7. En veg-restaurang i Gamla stan vars namn jag har glömt, men vars inredning var ockrafärgad och maten super.
  8. Steve’s Coffee.

8 saker på min önskelista:

Utan inbördes rangordning

  1. Fast jobb
  2. Hitta en träningsform och ett träningsställe som funkar
  3. Att vår lägenhet ska bli fri från flyttlådor
  4. Att hårlängd och frisyr var något man bestämde, säg, en gång i halvåret kanske och däremellan aldrig behövde gå till frisören.
  5. Ett jobb inom sådant avstånd att jag inte behöver kliva upp Mitt I Natten för att ta mig dit.
  6. Tid med Fantastiskheten
  7. Fler bokhyllor
  8. En riktigt bra kräm till ansiktet och en till händerna.

8 personer jag utmanar:

  1. bokidioten
  2. Ett hem utan böcker
  3. Läser och funderar
  4. Ikas ord
  5. Tuffast av alla
  6. Klaras text
  7. Åsa på toktassarna
  8. Erika på Böcker med mera
