Oj, här har det hunnit vara jul utan minsta spår på bloggen. I år, som alla andra år sedan jag flyttade hemifrån, har julen inneburit en massa resande.

Först slutade jag mitt jobb och tyckte det var hemskt konstigt. Dagen efter åkte jag till Lapphelvetet för att fira lillejul med papps, syster +sambo. Där åt jag tills jag dog, upptäckte Sara Lidman och att jag behöver läsa fler västerbottniska författare. Jag träffade fina T och C, lekte med en treåring och hans nya spark och sov ut. Och fick fina presenter.

Sedan åkte jag till Skåneland för att fira jul i Köpendanmark med Fantastiskhetens släkt. Den danska julmaten (flaeskesteig med rödkål och potatis och ris a’la Mang till efterrätt) slår den svenska med hästlängder. Jag åt tills jag dog, fick fler fina presenter och blev förkyld. Juldagen firades med tacos och inlagd stekt strömming, så jag åt tills jag dog igen. Och fick mer presenter och skrattade så att jag tjöt åt Fantastiskhetens tokiga syskon.

Nu är Fantastiskheten och jag hemma igen. Tillsammans. Utan tokiga syskon, mat man måste äta tills man dör och med en massa bra julklappar. Som måste packas upp. Så jag tror jag ska ta en tupplur 😉

