Jag ääälskar enkäter och från bokhora kommer den här:

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?

Jag har inte köpt sprojtans nya inbundna böcker sedan min Liza Marklund-hang-up för många år sedan, när jag släängde mig över hennes nyutkomna. Nu läser jag inte Marklund längre och köper heller inte sprojtans nya inbundna (här tycker vi om pocket och bibblosar, fösstår’u), så svaret blir nog ”ingen”.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?

I bokhyllan tror jag det är Guillou, där hela Hamiltonserien finns både i min och Fantastiskhetens hyllor (d.v.s vi har alltså ett par dubletter)…annars är det en salig blandning, faktiskt.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?

Om man med tips menar ett riktat tips av typen ”den här tycker jag att just du ska läsa”, så kommer jag nog inte riktigt ihåg…det kan ha varit nåt tips från mamma.. Om man ist menar ”läste/hörde/såg något som lät intressant och som jag tänker läsa”, så är det Who’s that girl från Calliope.
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?

Det var en Clezio till Lillasyster K. Jag tolkade hennes reaktion som glatt nyfiken.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Japps, har börjat med sånt igen, trots sura bibblotanter (återkommer med det i ett eget inlägg..) Nu väntar jag på Good enough (plats 1 av 1) av Elizabeth Gummeson och Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva (plats 4 av 11) av Ann Heberlein.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?

Jag är (tyvärr) precis i slutet av Tystnadens historia av Peter Englund och i (tack och lov) början av Blanche och Marie. Älska Bra Böcker 🙂

