Det mysiga med den svinkalla dragiga lägenheten på Jobborten är att jag blir varm om knäna där jag sitter med den bärbara datorn på knäna i det minst dragiga hörnet. Samtidigt som jag bloggar! 😉

Jag är inne i en riktig flow-period när det gäller läsning och har på fem dagar plöjt lika många böcker. Jag älskar känslan när man inte känner att man läser, utan sidorna bara vänds och jag är någon helt annanstans.  Framförallt älskar jag att det finns så många bra böcker som jag inte har läst! Men som jag har fått tag på! Bibblosar är väärldens bästa uppfinning!!

Just nu skrattar jag högt åt Jonathan Safran Foers Allt är upplyst, men funderar på om den skulle ge mer att läsa på engelska. Översättaren har gjort ett fantastiskt jobb att föra över Alex språkhantering, så att det blir tokigt på svenska på ungefär samma sätt som det skulle ha blivit tokigt på på engelska. Samtidigt så undrar språknörden i mig hur boken hade varit på originalspråk. Hela tiden funderar jag, faktiskt. Undrar om bibblan har den på engelska…. Den funkar på svenska, alltså, det gör den, men funkar den ännu bättre på engelska?

