det är mest en notering om vad jag har läst på sistone.

Middlesex av Jeffrey Eugenides. Vindlande, Stor Berättelse vars enda nackdel var att den lästes i inbunden version och därför var hopplös att läsa liggande på sidan i sängen.

Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer. Fortfarande inte riktigt utläst. Kommer på mig själv att tänka på Anteckningar från en liten Fiat. Irriterar mig lite på bokens uppdelning, då jag vill veta hur de respektive historierna utvecklas ganska omedelbart.

Ju mer jag ser dig av Louise Boije af Gennäs. Kärlek! Jag får samma känsla som när jag läste Stjärnor utan svindel för första gången. Hon är mästare på att skildra relationer kvinnor emellan.

Mrs Dalloway av Virginia Woolf. Alltså…jag får inget grepp av vad boken handlar om. Den är ogreppbar på en nivå högre än enbart ”dålig”. Inspirerar mig att läsa om Cunninghams Timmarna.

Ingenting har hänt av Katja Timgren. Jag hade väntat mig mer ångest, ett språk som tilltalade mig mer och större igenkänning (även om där fanns). Och relationen mellan Julia och mamman förstår jag inte riktigt. Så betyget blir ett tveksamt ”nja”.

Antikvariat Kalebass av Peter Glas. Pratigt, men inte alltför rörigt om relationer kring och till ett antikvariat. Bland annat.

