Idag infördes innegångsförbud på grund av högsommarvärme. Vatten, solskydd och picknickmaterial packades ner och vi tog oss ut i husets trädgård. Premiär! Jag finner det som vanligt angenämast i skuggan och hade gett mig på en omläsning av Manguels The library at night.

Efter att ha nickat till både en och två gånger insåg jag att det var bäst att byta genre. Och hämta mer vatten.I nattduksbordet hittade jag Ken Folletts En värld utan slut (fristående fortsättning på Svärdet och spiran), en tegelsten jag helt hade glömt av att jag hade fått av mammlan. Perfa. Fylla på med mera vatten och ut i bastun igen. Hittills är Follett bra som vanligt, med bra historier, många centrala gestalter och ett bra driv i historien. Jag gillar när man hittar böcker man inte visste att man hade!

Det visade sig att våra mycket trevliga grannar bakishängde där i solen och i skuggan fanns grannen H, i full färd med att slipa motorcykelhjul. Han hade slippapper att låna ut, så inte nog med att jag har återfunnit en oupptäckt bokskatt idag (Follett är alltså 1200 sidor..), så har jag varit kreativ och påbörjat projekt Måla Kökspall… delprojekt Slipa är klart, liksom delprojekt Rödmåla. Nu återstår delprojekt Svartmåla, vilket, om vädret fortsätter, nog ska göras under tisdagen.

Mera trägårdshänga till folket, säger jag bara 🙂

