Näst i raden av mina tematrios blir den här:

Berätta om tre böcker du lämnat outlästa och fundera lite kring varför du inte läste ut dem.

temautom1. Min senaste outlästa bok är Around the Quator av Mark Twain. Den är bra, välskriven, Twain är humoristisk, men…det är något med boken som gör att jag inte kommer mig för att fortsätta läsa den. Den har lixom för lång startsträcka innan jag kommer in i den. Det är inte bara att slå upp den där bokmärket är och börja, utan jag behöver ofta bläddra tillbaka en halv eller en sida för att komma ihåg vart i handlingen jag var. Orka det, lisom.

2. Dagen efter av Lionel Shriver. Också en bok som inte går att ”snuttläsa”, utan kräver sina sittningar. Jag låg en hel lördagseftermiddag och läste med stor behållning, men sedan har den blivit liggande. Inte helt okomplicerad handling att hålla reda på.

3. De osannolika systrarna Mitford av Cecilia Hagen. Här står författaren i vägen för sin egen bok. Hon är i texten hela tiden, istf att låta systrarna komma fram. Eeenormt störande, så den slutade jag läsa. Och gav sen till Myrorna. Sånt trams vill jag bara inte ha i min bokhylla.

