Idag är första dagen den här veckan som jag klarar av att vara vaken efter lunch. Annars har jag ätit på schemalagda tider för att orka sova mig frisk. Sjukt förkyld eller möjligen svininfluensa. Fortfarande är jag för sjuk för att fara på jobbet, men tillräckligt frisk för att bli uttråkad av sakernas tillstånd. Så jag  samlade ork och energi och åkte in till bibblan.

På handlingslistan stod införskaffande av lätt läsning av typen flääärdtidningar jag inte annars köper. Såna där som det räcker att spana in bilderna i om man skulle vara för trött för att läsa texten. Såna där som det inte gör nåt om man somnar ifrån för att man alltid kan hitta igen sig när man vaknar. Och kanske oxå en film, för det vore mysigt.

Hem kom jag med flera kilo Elle, Elle Interiör, Vogue, Damernas Värld och Sköna Hem. Och The Constant Gardner på DVD. I bokform fick även Camilla Thulins Stil och Johanna Davidssons Väskor följa med:

bokrelaterat

Efter att jag nu har vilat mig och mina armar i ryggläge ska jag göra ingefärste*, tina en kanelbulle och återinta ryggläge i soffan.

*Ingefärste: skär färsk ingefära i bitar. Häll över kokande vatten och krama i lagom mycket saft ur en citron. Vill man kan man pimpa (nästan) vilket te som helst med bitar av färsk ingefära. Världens bästa förkylningsknark!

