Julen i år tillbringades på ett något annorlunda sätt: med Fantastiskheten och en dansk flaeskesteg. D.v.s utan att a) på fyra dagar besöka familjen som är utspridd över heela landet genom att b) tillbringa en mångfald timmar på resande fot tillsammans med tvåhundratusen andra julstressade människor med tvåhundratusen ton packning och därför heller inte c) vara på resande fot i ett sedvanligt prejulskitväder. Första julen det skedde sedan jag var…16, tror jag. Skönt, men tråkigt, men skönt, men tråkigt.

Dessutom genomlever jag mitt livs första betalda julledighet! Jag har förmånen att ha ett arbete där jag per automagik är ledig på röda dagar! Detta arbete har jag dessutom kunnat ta semester ifrån kring helgerna. Detta tillsammans har nu givit mig ca 2 veckors sammanlagd ledighet.

Jag har inte fått något bokrelaterat i julklapp, men däremot  gett bort bokrelaterade presenter! Uppmärksamma bloggläsare har noterat att det de senaste dagarna funnits en sida som heter ”Här, Karin”. Klickar man på denna, så kommer man inte så mycket längre utan ett lösenord. Detta var min julklapp till min kära älskade syster. Hon hade önskat sig ”en massa böcker, eller i alla fall tips på böcker” i en speciell genre. Jag knåpade ihop en sida om dessa böcker, sorterade på sådana jag hade läst och tyckt om, sådana jag hade läst men inte tyckt om och sådana jag inte hade läst och således inte kunnat tycka något om. Plus ett presentkort i en nätbokhandel  Jag länkade alla titlarna till sagda nätbokhandel, så att det skulle bli lite lättare att göra någon sorts urval. Vad jag förstod, så blev det rätt uppskattat 🙂

Jullov plus oresa har gett mig en semester utan dess like. De ambitiösa dagarna har jag tagit på mig andra kläder än pjamasbyxor, morgonrock och tofflor. De riktigt ambitiösa dagarna har jag tom gått utomhus! Annars polimasar jag omkring och gör så lite som möjligt. Jag kan inte ens beskriva hur skönt det är.

