Jag önskar mer läsork och läslust. Jag önskar att jag blir bättre på att sålla bland information, boktips, recensioner och förslag, så att jag slutar låna för att sedan inte läsa och dra mig för att lämna tillbaka. Jag önskar att jag blir bättre att hitta mina böcker, de där kärlekarna som jag inte vill skiljas från och som är fulla med bra tankemat, formuleringar och teman.

Jag önskar läsa fler böcker på tema htbq (fler böcker som Ensamhetens brunn, Stjärnor utan svindel, Middlesex) (note to self: kolla in Tekoppens HBTQ-kategori). Jag önskar läsa fler böcker med starka kvinnor i huvudrollen (fler Den stängda boken).

Jag önskar oxå mer blogglust, ja kanske tom bloggpassion. Jag vill orka/kunna skriva en blogg som jag skulle vilja läsa. Som är fylld av kärleken till läseriet och böckeriet, men kanske inte nödvändigtvis till köperiet (ja, undantaget kärlekar som måste fritas, då). Jag vill orka tänka om böckerna jag läser och sen orka skriva om tankarna.

Kort sagt: jag önskar att 2010 fylls av lust och passion (både till läseriet och på andra områden i livet 😉 ). Jag önskar mer lust och ork och mindre trötthet och o-lust.

