ViLäsers majnummer är kanske det bästa så här långt.

Exempel 1: den välgjorda intervjun med Murakami. Han verkar så mysig och jag älskar att han inte vet vart hans berättande ska ta honom: Jag skriver med samma förväntan och bultande hjärta som barnet som lyssnar på den spännande sagan. Oj, vad ska hända nu?! Den dag jag inte blir överraskad av det jag skriver, tänker jag lägga av. Vilken dröm att hitta en historia så där! Vilket äventyr det måste vara att vara författare då! Och vilken glädje författeriet måste vara!

Exempel 2: Johanna Koljonen berättar som klassikern Margaret Kempe. Hade jag inte läst ViLäser, hade jag inte hört talas om henne eller blivit sugen på att läsa mer om henne!

Den nya formen med det härliga retroomslaget och de små tipsen att mer finns på ViLäsers webb är oxå klockrent. Särlek! 🙂

Jag längtar till september, då inte bara nästa nummer kommer, utan då tidningen börjar komma tätare!

