På jobbet: byter arbetsuppgifter på halvtid, med följden att (det känns som att) jag just nu jobbar en-och-en-halv-tid. Jag lämnar över till andra, får överlämnat till mig och försöker förstå vad det är jag förväntas göra. Stress! Semesterperioden är dessutom i antågande, så jag måste för båda mina halvtider planera för bortavaro, både vad gäller arbetsuppgifter samt vem som kollar post och mail under min bortavaro.  På det personalfest och inspirationsdygn. S.t.r.e.s.s!

Privat: Semesterperiod i antågande, både för Fantastiskheten och mig. Samordning, planering, biljettbeställande…

På det blir jag förkyld, men jobbar ändå -mitt jobb blir ju inte gjort när jag inte är på plats. Blir mer och mer likgiltig inför både privata och jobbrelaterade att-göra-listor och önskar mest att jag hade ett sabbatsliv. Däckar så småningom i förkylning, för jag inser att kroppen måste få fajtas mot basiluskerna på heltid för att bli frisk. Försöker att inte ha dåligt samvete för att jag inte är på jobbet. Försöker att inte tänka på jobbet. Önskar att jag såg mig själv som lite mer utbytbar. Sover och sover, både i sängen och i soffan. Försöker komma ihåg att äta nyttigt och tackar gud för att äggröra är lätt att göra och innehåller mycket protein.

Ser ni böcker och läsande nånstans i den här uppräkningen? Nä, just det. Förvisso: jag har lyssnat ut Kallentofts Sommardöden (och stör ihjäl mig på att inläsaren inte vet hur man uttalar ortsnamnen på Linköpingska) och har börjat på Mankells Kinesen, men vi pratar inget sträcklyssnande, utan samma skiva flera gånger, eftersom jag somnar tätt som oftast. Jag har läst ut Hermanssons Hembiträdet och Soxbos Dagens Outfit, men blir mest stressad över att ”utläst” i mitt huvud betyder ”dags att blogga om”. Och min hög med tidigare utlästa, icke ombloggade böcker blir bara högre. Suck.

Prestationsinriktade camillan är framme igen och jag har missat att bromsa henne. Så dags nu, då. Suck.

P.S. Och inte blir det bättre när Bokus har Köp 4, betala för 3-kampanj med en massa böcker som jag vill ha. När ska jag hinna läsa dem, är det tänkt?

