Jag är inte bra på att låna böcker på bibblan längre. Jag lånade hem ohyggeliga mängder böcker ett tag och ofelbart, när jag kom hem med mina fynd, så försvann omedelbums de in i skrymslen och vrår och vill inte bli hittade till sista lånedag. Vilket gör att förseningsavgifterna bara slängdes efter mig när jag besöker bibblan igen och bibliotekarierna blänger på mig och suckar. Så jag har inte varit på bibblan på länge. Fram tills nu.

För nu har vi börjat med en lite annan strategi. Max två (2) böcker får följa med hem per gång. Så många ryms i min väska och de kan ligga på nattygsbordet utan att rymma. Men så jag har legat av mig: att åka till bibblan utan bokboken -stressen! Frustrationen! Och eftersom jag inte åker hem och hämtar den eller väntar till morgondagen med besöket, så får man lov att improvisera lite. Men komma på några boktitlar när jag förlitar mig på bokboken i alla andra fall?! Mon dieu, då måste man ju tänka.

Nåväl. Till slut hade jag ivf konstaterat att jag inte skulle läsa någon Hypnotisören eller Buddenbrooks för det höll visst några andra på med. Iaf fick Michael Cox Mörkrets väg följa med hem och även Sofi Oksanens Baby Jane.

Så lite tur hade jag när jag tänkte iaf 😉

Karin: jag återkommer med sommarinspirationsläsningsinlägg!

