Det här önskar jag att jag hunne läsa i sommar:

Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld

Utrensning av Sofi Oksanen

Rats av Robert Sullivan

The lake of dead langagues av Carol Goodman

Berätta inte för någon av Harlan Coben

Att nudda vid botten: en personlig berättelse om depression av Sally Brampton

Farväl till Berlin av Christopher Isherwood

Buddenbrooks av Thomas Mann

En del av mitt hjärta lämnar jag kvar av Diana Janse

Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? av Nisse Simonson (åh, hans Sommarprat -lyssna på det!)

Ränderna går aldrig ur av Agnes Hellström

Veronica von Schencks böcker om Althea

Bubblare (aka inte-lika-prioriterade-men-om-den-övriga-listan-tar-slut-eller-jag-finner-dem-tråkiga):

Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald (efter Hermias fina recension)

The Mandarins av Simone de Beauvoir

Maurice av E.M Forster

Kostym av Ninni Holmqvist

Är det några fler jag inte får missa?

