Mitt i allt som händer med höstterminsuppstarter på jobb, med träning, med bokutgivning och inte minst den snabbt analkande Bokmässan ska jag flytta. Ja, Fantastiskheten flyttar med. Vi ska flytta till hus!!

Till hus med gräsmatta, hörntomt, nära till skog och mark och sjö och ungefär lika nära till stan fast på andra sidan jämfört där vi nu bor.

Ett fantastiskt hyreshus (ja, alltså, det är ett helt hus som vi ska hyra. Ett hyres-hus.) där jag får eget arbetsrum (!!) och där det finns nästan obegränsat med förvaring. Där det ryms bokhyllor, så att inte alla hyllor behöver ha dubbla rader med böcker. Och där vi kanske kan få DN utdelad till oss på söndagarna. Storlängt!

Jag roar mig därför numera med att rensa, packa, röja, planera, administrera, sitta i telefonkö, slänga, plocka och städa. Jag minns hur vi svor över alla dessa bokkartonger vi bar från förra flytten (för mindre än två år sedan). Men ändå fortsätter jag att bära hem böcker. Fina fynd från Myrorna som inte kostar så mycket. Ett par tre stycken, sådär. Som tillsammans kommer att väga tvåhundratusen miljoner ton att flytta. Eftersom jag inte kommer att bära över dem till nya huset ett par tre stycken i taget.

Därför inför nu även jag köpstopp. Tills vi är inflyttade i huset. Inget mer hembärande av böcker, inget mer nätbokhandelsbeställande förrän vi är installerade där borta. Inget dubbelbärande av böcker, alltså. Ingen mellanlandning i lägenheten för nedpackning i kartong eller kasse och efterföljande överbärning.

Tack och lov är Bokmässan undantagen. Då kommer vi nämligen att ha börjat sova i huset och alltså behöver man bara bära böckerna till ett ställe. Nämligen dit.

Härmed inledes således det stora önskelistandet 🙂

