I dagens DN Söndag intervjuas JO Nesbö (hur får man till norska ”ö”n på ett svenska tangentbord, btw?) och jag får till mig att han kommer ut med en bok fristående från Harry Hole-serien. Huvudjägarna, på svenska nu i slutet av januari. Om en rekryterare som extraknäcker som konsttjuv för att få ekonomin att gå ihop. Jag försökte läsa Fladdermusmannen, men kom inte ens halvvägs. Gillade den inte. Det nya upplägget låter bättre, däremot.

Istf att knappa in mig på en nätbokhandel för att kolla in titeln, skyndar jag mig att reservera den på bibblan (står fyra i kön). SEN kollar jag in nätbokhandlarna för att se vad den kommer att kosta (174 kr inbunden hos Adlibris). Så mycket kommer jag inte att lägga på pengar för att få boken läst (för den boken skulle jag faktiskt köpa inbunden). Och så mycket kommer jag ist att kunna lägga på annat.

Allt är relativt, så att säga 🙂

