Snart på väg hem från The English Bookshop är min födelsedagspresent (formerly known as presentkortet från lillasyster). Paketet väntas innehålla följande:

Lisa Ungers The Sliver of truth, efterföljaren till Beautiful lies.

Kate Mortons The distant hours.

Men våndan, människor, våndan! Innan jag hade bestämt mig! Jag kom först inte på en enda titel på engelska som jag ville läsa.

Jag har aldrig läst något av Kate Morton, men när jag läser det här hos Bokhora, det här hos Calliope och det här hos Cathrines bokblogg, så kunde jag bara inte motstå den. Och att beställa hem efterföljaren till Beautiful lies kändes ganska givet.

Och sen. Råkade jag klicka hem den senaste David Hunter. Från en helt annan bokhandel. Där mina egna kroningar fick användas. Ursäkt: men jag har alla andra böckerna i engelsk pocket, så självklart måste jag ha även den här. Logiskt, visst? Och helt i tänka-på-vad-jag-lägger-pengarna-på-andan oxå, det hör jag ju!

