Jaha, vad vart det av det här då? Inte ett inlägg på tre veckor. Hur blev det så? Har det hänt något?

Ja, jag vet inte riktigt, jag. Jag har…planerat saker i krukor, haft mycket på jobbet, suttit ute med ansiktet vänt mot solen och…faktiskt ändå läst en massa. Som jag sen inte har skrivit om. Utan lagt på hög och tänkt att det kan jag ta en annan gång.

Geisten har lixom inte funnits där att skriva om böcker jag har läst. Eller om att jag gick och impulsköpte Gun-Britt Sundströms i DN hyllade nyöversättning av Stolthet och fördom bara för att jag tänkte att kanske är det översättningen som det har varit fel på när jag har oläst Austen tidigare. Eller att jag fyndade billiga böcker på stadsbibliotekets rea. Kanske var det värmen. Kanske var det livet som kom emellan.

Just nu vågar jag inte utfästa några garantier om att jag är igång med bloggeriet igen. Det är ju fortfarande varmt ute 😉 Men jag skriver när och så länge jag har lust.

