Just nu läser jag mer än jag har ork att blogga långt om. Kanske är boken av sådan art att jag inte tycker den förtjänar ett längre omdöme. Kanske väcker den inte så mycket tankemat. Kanske orkar jag bara skriva kort om den. Därför tänkte jag införa en kategori jag kallar ”kortisar” där jag skriver just kort om såna böcker.

Den första kortisen går till en bok som ”bara” är kort och liten till formatet. Den heter The Paper Bag Princess, är skriven av Robert M Munsch och illustrerad av Michael Martchenko.

En saga om en prinsessa, en prinsessa, en drake och ett slott. Och om att prinsessan och prinsen ska gifta sig. Där slutar alla likheter med alla andra prinsessagor du har läst. Förlaget rekommenderar den för personer i åldrarna 4-7, men jag rekommenderar denna lilla förtjusande skrift till prinsessor av alla storlekar därute 🙂

 

 

