Kanske har jag idag fått mina finaste böcker. Som jag vill ha ståendes på en boklist i blickfånget, vill bli sedd läsandes i folkvimlet/på bussen/varsomhelst och framför allt ta i. De är så taktila, så oerhört sköna att ta i. Det är böcker jag tänker mig kommer att bli vackert nötta när de är vällästa.

Från Bonnier Pocket och deras Klassikerserie fick jag erbjudande om att beställa och sedan levererat som läsprov:

Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg

Den franske löjtnantens kvinna av John Fowles

Jag är faktiskt sugen på att även LÄSA själva böckerna, det är jag. Faktiskt. Men omslagen, omslagen!

(Jag bjuder skamlöst på exponeringen -har inte fått betalt för att skriva dessa rader och fått mig böckerna tillsända gratis. Är oxå lite till mig över att ha fått hem de första rec.exen från Bonniers!)

