I DN:s Boklördag läser jag om Sisela Lindbloms senaste bok The Agency. Eller snarare om omslaget:

En körsbärsröd skinnbandsbibel stulen från ett ensligt hotellrum. Kungliga automobilklubbens bilatlas. En silvrig flärdroman med tpsnittsvibbar från både Mad men-epoken och den Helvetica-strikta byråkratvärlden. /…/ Och så det läderliknande pärmpapperet med sitt mönster, att förundrat dra över med tummen över när du greppat boken. /…/Den här boken kommer man nog alltid att ha kvar, också när storyn är slut.

Lotta Kühlhorn har gjort omslaget och jag vill känna NUU! Här är jag inte så sugen på att läsa själva boken, faktiskt, utan mer känna på förpackningen. Ta, stryka med tummen över omslaget, titta på de fyrfärgskartor över Paris som tydligen ska finnas på pärmarnas insidor.

(Så jag reserverade boken på bibblan, så får vi se om jag faktiskt öppnar boken oxå ;). Lindbloms De skamlösa har jag i pocket, men har inte tagit mig mer än…några sidor i.)

