Jag har lite svårt att välja en bok att läsa i sängen. Jag bär därför med mig ett par tre och väljer genom att läsa första sidan. Fastnar jag, så fortsätter jag att läsa. Annars väljer jag något annat. Mitt sängbord ser därför ut så här as we speak:

Vi har en Malm-sängstomme, så det här är väl snarare huvudgärden än något regelrätt sängbord. Jag försöker att se till att boktornen ska rasa in mot väggen snarare än ner i sängen aka på mitt huvud. Hittills har det gått bra.

För närvarande finns:

Fara vill av Elin Ruuth

Death’s Acre av dr Bill Bass och Jon Jeffersson

När man skalar en lök av Günter Grass

Kvinnor och kakor längs Kyro Älv av Maria Österåker

Kära fiende av Jean Webster

Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Marques

Okänt offer av Tana French

momo av Signe Hasso

Livet, makten och konsten att våga vara sig själv av Ebba Lindsö

ÖVerklassen i Sverige av Annette Kullenberg

Hur ser era sängbord ut? Och hur väljer ni i-sängen-läsning?